وارد شوید ثبت نام

برای درمان کرونا چی خوبه؟0

بازدید: 216 بازدید
6903709 912

برای درمان کرونا چی خوبه؟0

گیاهان دارویی مانند آویشن، دارچین، سیاهدانه، زردچوبه، مرزنجوش، گل گاوزبان، زعفران، هل، بادرنجبویه، رزماری و بابونه در کنار سبزیجاتی مانند چغندر، کدوحلوایی، کلم قمی، کدوسبز، کرفس، هویج، زردک، نعنا، پونه، نخود سبز و انجیر خیسانده در آب، شیره انگور، برگه زردآلو، آناناس، سیب و آب آن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر هستند.

برای درمان کرونا چی خوبه؟0

 به عنوان مثال یکی از خوراکی‌های مفید دمنوش‌های طبیعی تهیه شده در منازل است. 

دمنوش تخم بالنگو و بارهنگ


مصرف خیسانده تخم بالنگو و بارهنگ در آب و گلاب به همراه کمی زعفران، ‌ یکی از دمنوش‌های موثر خواهد بود.برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را به همراه یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط کرده و نیم ساعت صبر کنید تا بالنگو و بارهنگ به خوبی لعاب دهند. سپس سرِ قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را به مواد قبلی اضافه کرده و دوباره هم بزنید؛ پس از آن می‌توانید دمنوش را با افزودن کمی عسل طبیعی آرام‌آرام بنوشید.این مقدار ۲ تا ۳ بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار و مفید است. دمنوشی از آویشن و شیرین بیان

‌ دمنوش دیگری که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی مفید باشد :

دمنوشی از آویشن و شیرین بیان که می‌توانید آن را با عناب مصرف کنید.برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری برگ آویشن به همراه یک قاشق چایخوری پودر ریشه شیرین بیان را به همراه پنج عدد عناب را در یک قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید.این مخلوط را یک ربع با حرارت ملایم دم کرده و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشید.توجه کنید که این دستور دو بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار است.


البته برای کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف شیرین بیان بیش از ۳ تا ۴ هفته توصیه نمی‌شود.

همچنین مقادیر یاد شده با نصف مقدار دستور از سن هفت سالگی به بعد و با یک سوم تا یک چهارم مقدار دستور برای کودکان ۲ تا ۷ ساله مجاز است.برای کودکان زیر ۲ سال نیز تنها از هر کدام دو تا ۴ قاشق غذاخوری در روز مناسب است دمنوش آویشن و شیرین بیان به همراه عناب: خواص ضد میکروبی ویروسی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان به همراه مواد مغذی است.درمانگر خوبی برای بیماری‌هایی همچون آنفلوانزا و سل، عفونت‌های ریوی، برونشیت و سرماخوردگی است گفتنی است عناب در این دمنوش تأمین کننده بسیار خوب ویتامین C است که در افزایش قوای بدنی مفید است و خاصیت ضدمیکروبی دارد.

دمنوش بابونه:

گیاه بابونه یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین گیاهان دارویی مهم در جهان بوده و برای انواع گوناگونی از کاربردهای درمانی به صورت چای و یا مصرف خود گیاه پیشنهاد شده است.چای بابونه، مشتق شده از گل بابونه، طلایی و خوش طعم است و مزه میوه ای دارد.


این گیاه دلپذیر ،بیماری های مختلف مربوط به سلامتی مانند؛ اختلالات روده ای و معده، اضطراب، بی خوابی، زخم های دهان و خیلی چیزهای دیگر را درمان می کند. 

چای بابونه مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است. اختلالات یائسگی را برطرف می کند. درد شکم را تسکین می دهد و برای درمان کمردرد مفید است. به عملکرد بهتر کبد کمک می کند. برای درمان روماتیسم به کار می رود.بابونه برای پوست، مو و سلامتی مفید است.


اما خواص و فواید آن بیشتر از این موارد است .با مزاج گرم و خشک به شکلی که جوشانده سه گرم از این گیاه به همراه آب جوش سه مرتبه در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است توجه به این نکته ضروری است افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند با ممنوعیت مصرف این دمنوش مواجه هستند.

برای مصرف چای بابونه مراقب باشید

مصرف همزمان بابونه با داروهای ضدانعقاد، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی داروهای رقیق کننده خون و… و همچنین الکل ممنوع است. 

مصرف بابونه در بارداری و شیردهی در برخی افراد با آلرژی همراه است و باید از مصرف آن در این دوران اجتناب شود. استفاده از بابونه ممکن است به طور نادر باعث ایجاد واکنش های خفیف آلرژیک شود و در صورت مصرف بیش از اندازه، علائمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند. چگونه چای بابونه را در خانه تهیه کنیم


قوری چای خود را با ریختن آب جوش به داخل آن و سپس چند تکه سیب گرم کنید و آن را با یک قاشق چوبی له کنید.برخی از گل های بابونه را به آب جوش اضافه کنید.

روی قوری را بپوشانید و آن را به مدت چند دقیقه رها کنید.چای را صاف کنید و مقداری از آب لیمو یا عسل را برای اضافه کردن طعم و مزه اضافه کنید.مصرف یک فنجان چای بابونه معطر می تواند یکی از بهترین چیزهایی باشد که می توانید برای خود انجام دهید. 


 دمنوش نعنا:

چای نعناع جزو بهترین دمنوش هایی است که می توانید برای درمان مشکلات مختلف جسمی از جمله نفخ، خستگی و درد های عضلانی استفاده کنید. با مزاج گرم و خشک به صورت جوشانده یک قاشق مرباخوری از برگ این گیاه در ۵۰ سی سی آب جوش در تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است، اما برای افرادی که دارای آسیب‌های کبدی هستند پیشنهاد نمی‌شود.چگونه چای نعنا درست کنیم:


در ابتدا دست های خود را شسته و سپس برگ های نعناع تازه را بشویید و چند تکه کنید.شما می توانید به این چای از گیاهان دیگر نیز به دلخواه خود اضافه کنید.
سپس برگ های خورد شده نعنا را در قوری بگذارید و کمی آب ریخته و بگذارید تا جوش بیاید.اجازه دهید به مدت حدود ۳-۷ دقیقه با حرارت متوسط دم بکشد.بسته به غلظت چای نعناع، شما می توانید میزان نعناع را کمتر و یا بیشتر کنید. پس از آن چای نعناع شما آماده است.

مضرات چای نعناع:
– اگر مشکلات گوارشی دارید که مربوط به بیماری ریفلاکس معده است، نوشیدن چای نعناع می تواند این وضعیت را بدتر کند.هرگز سعی نکنید درمان خودسرانه ای داشته و بدون مشورت با پزشک، خود را درمان کنید.


– اگر سنگ های صفراوی داشته و یا در حال حاضر از آن رنج می برید، چای نعناع می تواند آن را تشدید کند.
– مصرف چای نعناع برای کودکان و نوزادان مناسب نیست ، زیرا در واقع می تواند باعث ایجاد اسپاسم در آن ها شود.مقادیر زیادی چای نعناع در دوران بارداری نیز می تواند گاه باعث سقط جنین شود.


– برخی از داروهای تجویزی می توانند با چای نعناع تداخل داشته و باعث می شود که داروها موثر و کارآمد نباشند.
– همان طور که FDA تولید چای گیاهی را کنترل نمی کند، احتمال آلودگی به ویژه در مورد آفت کش ها وجود دارد.


همیشه مطمئن شوید که چای و نعنا را از یک منبع معتبر خریداری کنید.چای نعناع مانند هر گیاه دیگری باید به طور متعادل مصرف شده و بهتر است که از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید.

دمنوش مرزنجوش:

گیاه مزرنجوش از ویژگی های درمانی زیادی برخوردار است. این گیاه برای رفع عارضه هایی همچون نفخ شکم، برونشیت، دردهای روماتیسمی، مشکلات کبدی ،علائم مشکلات تنفسی، سرفه خشک و سرماخوردگی،انفولانزا و دیگر عارضه ها استفاده می شود.» منبع خوبی از ویتامین A، B3، C و K همراه با روی، کلسیم، رزمارینیک، اولئیک، نیکوتینیک، تانین، اسیدهای اورسولیک به شمار می‌رود.

این دمنوش نیز طبعی گرم و خشک دارد یک قاشق چای خوری از برگ این گیاه به همراه ۲۵۰ سی سی آب جوش روزانه یک تا دو فنجان بسیار مناسب است البته این دمنوش نیز به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.طرز تهیه دمنوش مرزنجوش :

به منظور دم کردن یک فنجان پر دمنوش، یک قاشق چایخوری پر گیاه مرزنجوش را به درون آب سرد بیافزایید.یک فنجان آب به طور معمول 200 میلی لیتر و یا 7ر6 اونس مایع خواهد بود. پس از افزودن این گیاه به آب، آن را تا زمانی که به جوش آید، حرارت دهید سپس زیر شعله را کم کرده و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد.


 این مایع را درون یک فنجان صاف کرده و کمی عسل به منظور شیرین شدن به این چای یا دمنوش بیافزایید.تا آنجا که امکان دارد از قند یا شکر به منظور شیرین کردن دمنوش خود استفاده نکنید، تا از ایجاد کالری ناخواسته جلوگیری شود.


 مقدار کمی آب لیمو طعم آن را بهتر خواهد ساخت.در حالت ایده‌آل، می‌توانید سه فنجان از این دمنوش را در روز بنوشید.

  • موارد منع مصرف دمنوش مرزنجوش
    مبتلایان به بیماری‌های کلیوی باید از مصرف دمنوش مرزنجوش خودداری کنند، استفاده زیاد از این گیاه برای کلیه‌ها مضر است. زنان باردار نیز مجاز به مصرف دمنوش مرزنجوش نیستند؛ استفاده از این گیاه برای کودکان زیر پنج سال ممنوع است.


 دمنوش مریم گلی:

 از مهم‌ترین خواص مریم گلی می‌توان به تقویت حافظه و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. این دمنوش نیز مانند سایر دمنوش‌های معرفی شده طبع گرم و خشک دارد و به صورت یک قاشق چای خوری همراه با آب جوش تهیه می‌شود و افراد می‌توانند تا سه بار در روز آن را مصرف کنند البته این دمنوش نیز به افراد مبتلا به انواع تشنج‌ها توصیه نمی‌شود.

سیاهدانه:سیاه‌دانه، گیاه دارویی است و ثابت شده که دارای خواص ضدویروسی در برابر بسیاری از ویروس‌ها ازجمله سیتومگالوویروس و هپاتیت سی (HCV) است.ضد دیابت، ضد فشارخون، محافظت از قلب از جمله خواص سیاه‌دانه است .

مصرف سیاهدانه با مزاج بسیار گرم و خشک در کنار عسل جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر است به شکلی که در گرم مزاجان حداکثر ۱.۵ گرم به شکل خیسانده شده در سرکه و سپس خشک شده آن و در سرد مزاجان اندکی بیشتر از این میزانالبته این مورد نیز به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

زوفا:
با طبیعتی گرم و خشک به صورت دم کرده یک قاشق چایخوری به همراه آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه تا سه بار در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است مصرف بیش از اندازه این دمنوش مضر کبد است.

این گیاه در درمان گلودرد، سرماخوردگی، خارش و استفاده از آن به عنوان دفع ادرار توصیه شده است.برخی از گیاه پزشکان همچنین معتقدند که زوفا دارای اثرات مفیدی روی آسم، التهاب دستگاه ادراری و تحریک اشتها و وزوزگوش است .فواید دیگر آن در :


از بین بردن انگل در دستگاه گوارش افزایش گردش خون، باعث افزایش اکسیژن در تمام بدن می شوددرمان درد عضلانی و التهاب دفاع از بدن در برابر عفونت جلوگیری از بیماری مزمن به علت وجود آنتی اکسیدان های متعدد بهینه سازی فرآیندهای هضم کاهش درد و ناراحتی نیش حشرات و نیش زدن علائم سندرم قبل از قاعدگی، مانند نوسانات خلقی و گرفتگی های رحمی را تسکین می دهد اضطراب و استرس آرام1 قاشق چایخوری گیاه خشک شده را در 1/2 فنجان آب رقیق کنید. در طول روز 1/2 فنجان میل شود.

اثرات جانبی و عوارض گیاه زوفا:
افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از مصرف این گیاه اجتناب کنند، زیرا این گیاه فشار خون را افزایش می دهد.
مصرف زیاد آن ممکن است موجب تشنج شود بنابراین توصیه نمی شود از این گیاه و روغن آن زیاد و در دوره طولانی استفاده کنید .
از آنجاکه محصولات طبیعی هم آلرژی زا هستند، گیاه زوفا می تواند موجب بثورات پوستی، تورم پوست یا زبان، دشواری تنفس و / یا تنگی در قفسه سینه پس از استفاده شود.


زیاده روی در مصرف گیاه زوفا برای کبد مضر است.
زنان باردار باید از خوردن چای یا استعمال روغن زوفا پرهیز کنند زیرا این گیاه اثر سقط جنین دارد. چای سبز

پلی فنول موجود در چای سبز، استرس را کاهش می‌دهد.چای سبز همچنین مملو از کافئین است. این دمنوش برای افزایش هوشیاری و ارامش شما  بسیار موثر است.نصف قاشق غذاخوری پودر چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. بعد آن‌را بجوشانید تا پودر ته نشین شود. پیش از استفاده محلول را صاف کنید.


گل گاوزبان

 دمنوش گل گاوزبان آرام بخش اعصاب، تقویت کننده کلیه و کبد، نشاط آور و پیش‌گیری کننده از افسردگی است.
گل گاو زبان، سنبل طیب و به لیمو را به همراه آب جوش در قوری دم کنید.اگر از رنگ سیاه گل گاو زبان خوش تان نمی‌آید چند لیمو عمانی را به قوری اضافه کنید.  


دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل را می‌توان به تنهایی یا همراه چایی استفاده کرد به این صورت که یک تا دو گرم زنجبیل خشک یا مقداری از گیاه تازه آن را در یک لیوان آب جوش یا چای ریخته و روزی دو تا سه بار میل شود.

با توجه به اینکه زنجبیل در طب سنتی از درجه سه گرمی بر خوردار است، مصرف زیاد و بی‌رویه آن می‌تواند ایجاد بی خوابی، ضایعات پوستی، خارش و عوارض عصبی مانند بی قراری، تحریک پذیری، زودخشمی و عدم تحمل به خصوص در افراد گرم مزاج شود بنابراین؛ مصرف دائم و زیاد آن خصوصا در گرم مراجان توصیه نمی‌شود.


دمنوش هل

 هل برای تقویت کبد، معده و افزایش اشتها و تکرر ادرار ناشی از سردی سیستم ادراری به خصوص برای سالمندان اثر خوبی دارد.یک تا دو عدد هل سبز را می‌توان داخل یک قوری کوچک دم کرده روزی سه تا چهار بار به تنهایی استفاده کرده یا همراه چایی میل شود.
دمنوش گل ختمی


گل ختمی از گیاهانی است طبع سرد دارد.حدود یک تا دو عدد گل آن را داخل یک لیوان آب جوش ریخته و با کمی نبات یا شکر استفاده کنید.

همچنین میتوان یک قاشق مرباخوری از گل خشک پنیرک را داخل یک لیوان آب جوش ریخته و پس از دم کشیدن آن را صاف کرده و کمی شکر به آن اضافه کنید یا همین مقدار را داخل قوری دم کرده و به صورت دمنوش میل کنید تا با افزایش توان سیستم ایمنی بدن، افراد را در مقابل عوامل بیماری‌زا و خصوصا ویروس کرونا محافظت کند.

دمنوش به لیمو

 گل و برگ گیاه به‌لیمو به صورت دم کرده یا چای گیاهی آرام بخش اعصاب ضد اسپاسم تب بر و ضد نفخ است.برای تهیه دم کرده از پنج گرم برگ و گل گیاه در یک لیوان آب استفاده می‌شود و از این دم کرده باید روزی ۳ بار مصرف شود.


توجه به این نکته ضروری است که برای مصرف دارو‌های گیاهی چه برای پیشگیری و چه در مراحل درمان حتماً با پزشک طب سنتی مشورت شودمگر اینکه دسترسی به پزشک مقدور نباشد؛ در این صورت صرفاً برای پیشگیری پس از مطالعه دقیق موارد منع مصرف و عوارض با کمترین مقدار ممکنه از گیاهان دارویی استفاده کنند چراکه هر یک از این گیاهان در موارد مصرف بیش از اندازه عوارضی را به دنبال خواهند داشت.

برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-

برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0-برای درمان کرونا چی خوبه؟0

دسته بندی blog مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Open chat
سلام من درخدمتتون هستم .
سوالی در مورد محصولات دارید بپرسید؟